Stagiair Marketing & Communicatie

Stagiair Marketing & Communicatie

Onvergetelijke films, onverwachte ontmoetingen, en een zeer omvangrijk en divers aanbod aan lange en korte films, evenementen, performances, installaties én afterparty’s, dat is International Film Festival Rotterdam (IFFR). Als initiator en promotor van de onafhankelijke cinema toont IFFR films van opkomend en gevestigd talent van over de hele wereld. Dat doen wij door het jaar heen, met als een van de belangrijkste pijlers het festival in januari. Het festival trek jaarlijks ruim 310.000 bezoeken. De 46steeditie vindt plaats van 24 januari t/m 4 februari 2018 en zal ook dit jaar weer gerealiseerd worden door zo’n 30 vaste medewerkers, 60 tijdelijke krachten en ruim 800 vrijwilligers.

Wil jij ervaring opdoen bij een van de grootste, meest innovatieve en inspirerende festivals van Nederland? Dat kan, want IFFR zoekt stagiairs!

Met ingang van (bij voorkeur) september 2017 zoeken wij een:

Stagiair Marketing & Communicatie

Het team Marketing & Communicatie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de marketing en communicatiestrategie om (nieuw) publiek te bereiken, informeren en enthousiasmeren voor het festival. Jaarlijks trekt IFFR ruim 310.000 bezoeken, de stijgende lijn in bezoekersaantallen laat zien dat ook een inhoudelijk en kwalitatief hoogstaand evenement als IFFR kan blijven groeien. Gezien de identiteit van IFFR en het brede (film)programma, staan de merkwaarden centraal. Daarbinnen zorgen we dat de juiste persoon de voor hem/haar juiste film ziet.

Je draait volledig mee in een dynamisch team. Je bent verantwoordelijk voor een aantal leuke projecten en ondersteunt je collega’s. Je leert sowieso veel over marketing en communicatie, de specifieke marketingstrategie van IFFR en natuurlijk over het organiseren van een groot internationaal festival. Dat laatste doen we samen met veel verschillende afdelingen en partners, je schakelt daarom veel met externe relatiesen collega’s van afdelingen zoals die van sponsoring, programmering, productie en educatie. Een stage bij IFFR is een mooie kans om jezelf te ontwikkelen en werkervaring op te doen.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Uitdenken en coördineren van acties naar (potentieel) publiek.
  • Monitoren en analyseren van de campagne en verschillende acties.
  • Ondersteunen bij marketingcampagnes.
  • Mede-organiseren van evenementen voor en tijdens het festival.
  • Ondersteunen van jouw collega’s van marketing en traffic bij publicaties zoals de IFFR Programmabijage, campagne materiaal en ander drukwerk.
  • I.s.m. hotels het opzetten en uitvoeren van speciale IFFR hotelarrangementen.
  • Inplannen van advertenties binnen de eigen kanalen.
  • Opzetten en uitvoeren van de buitenaankleding bij o.a. (locale)horeca.
  • Het organiseren van de IFFR merchandise (i.s.m. de Coördinator Marketing en Communicatie).

Wij zoeken iemand:

  • Die een HBO of WO studie volgt, idealiter gericht op marketing en communicatie.
  • Met uitstekende communicatieve vaardigheden, en dus goed kan schrijven.
  • Die initiatiefrijk en proactief is.
  • Die stressbestendig is en goed onder druk kan werken.
  • Die zeer nauwkeurig is.
  • Die kennis heeft van Excel, Word en Powerpoint (MS Office pakket).
  • Die flexibel is en bereid om tijdens het festival langere dagen te maken en indien nodig in het weekend te werken.
  • Die affiniteit heeft met (culturele) evenementen.

Stageperiode:

  • Voor circa 6 maanden, voorkeur vanaf half september 2017.

Stagevergoeding:

  • De stagevergoeding bedraagt €250 bruto bij een fulltime aanstelling (vijf dagen per week). Reis-en accommodatiekosten worden niet vergoed.

Interesse? Schrijf een motivatie en stuur deze met je CV voor 7 juli aan Bénine Buijze, Personeelszaken, via e-mail: pz@IFFR.com. Heb je vragen over de vacature, neem gerust contact op met Michelle Rath via 010 890 90 90. Overige vacatures kun je vinden via deze link. De gesprekken staan gepland op 13 en 20 juli in de middagen.