Online Marketeer Landing Pages

Online Marketeer Landing Pages

Soliciteren? Klik hier.

Als Online Marketeer Landing Pages begeleid je bezoekers naar het product dat het beste bij ze past.

Wat je op verjaardagen vertelt dat je doet

"Ik zorg ervoor dat je snel jouw bestemming bereikt zonder routebeschrijving.”

 

Wat je écht doet

  • Je helpt de klant met het vinden van het juiste product, door de navigatie en content van jouw shops in te richten.

  • Je optimaliseert het organisch verkeer door het uitvoeren van zoekwoordanalyses, verbeteren van landingspagina’s en (her)inrichten van de navigatiestructuur.

  • Je stelt hypotheses op voor Coolblue-brede experimenten op basis van klantinzichten en voert waar mogelijk A/B-experimenten uit op eigen shops.

  • Je ondersteunt collega’s in het team met kwalitatieve en kwantitatieve klantinzichten: hoe kunnen we met jouw klantkennis het commerciële resultaat vergroten?

 

Hoe je dat aanpakt

  • Je analyseert het gedrag van bezoekers op jouw shops en kijkt bijvoorbeeld naar sessies, transacties, conversiepercentage en bouncepercentage.

  • Je verplaatst je de hele dag in onze klant. Hoe kunnen we hem of haar blij maken? Welke landingspagina’s heeft onze klant nodig en hoe moeten die zijn ingericht?

  • Je geniet van het puzzelen met klantdata, zowel kwantitatief als kwalitatief.

  • Je bent op de hoogte van de wensen van de klant. Je weet precies welke landingspagina’s we moeten maken en hoe we deze het beste kunnen inrichten. 

 

Hoe je dag eruit kan zien

“Moggûh! Lekker weekend gehad?” Als je ‘s ochtends aankomt staat Jan al klaar met een kop koffie. Je trekt het conversierapport van je landingspagina’s van vorige week open. Je bent tevreden: een 6% hogere conversie dan vorige week. Je kijkt of je nog opvallendheden ziet. De resultaten zijn goed, maar je populairste model, de Nikon D3300, verkoop je juist minder. In Google Analytics zie je meteen wat er aan de hand is: hij is een dag uitverkocht geweest. In 5 minuten heb je 3 nieuwe to-do's bedacht: direct met je inkoper om de tafel om de beschikbaarheid te verbeteren, een ander product op de homepage zetten en vragen of de Productredacteur de specificatie “Gebruikssituatie” kan toevoegen om de klant nog beter te helpen.  

Na de lunch loop je even langs bij Sanne, de Product Owner van het development team van Landing Pages. Je hebt een goed idee voor een nieuwe indeling van een adviespagina. Na een korte pitch is zij enthousiast. Zij gaat jouw ideeën direct bespreken met haar IT-team. In het laatste half uur bespreek je nog een idee voor een A/B-test met Marlijn, één van de business analisten. Je wilt testen of de conversie stijgt als we ‘op voorraad’ vervangen door ‘morgen in huis’. Je kunt haast niet wachten tot de test live staat en je de resultaten kunt gaan bekijken.

 

Team

De beste worden in de markt doe je natuurlijk niet alleen. Je werkt in één van onze productteams. Dit team bestaat naast een Online Marketeer Conversie uit een Inkoper, een Bijverkoopmanager, een Online Marketeer, een Assortiments Specialist, meerdere Productredacteuren en een Productspecialist. Onder leiding van een Category Manager ben je samen met je team verantwoordelijk voor een aantal Coolblue-shops. 

We zoeken op dit moment meerdere Online Marketeers Landing Pages die de uitdaging aandurven om de markt te bestormen voor verschillende productgroepen waaronder:

  • Printers & kantoorartikelen

  • Witgoed

  • Gereedschap

  • Koken

 

Wij vragen

  • Je hebt wo- of master- werk- en -denkniveau.

  • Je bent klantgericht en in staat om je goed in te leven in onze klanten en hun (product)behoeften.

  • Je bent analytisch en in staat klantdata om te zetten in klantgerichte oplossingen.

  • Je bent enthousiast en toont initiatief om het elke dag een beetje beter te doen.

  • Je weet goed welke taken als eerste afgehandeld moeten worden,  want je bent een kei in prioriteiten stellen. 

 

Wij bieden

  • Een baan bij 1 van de snelst groeiende bedrijven van de Benelux.

  • Geld.

  • Met meer dan 30 trainingen op onze eigen Coolcademy kun je elke dag een beetje beter worden.

  • Korting op alle spullen die we verkopen.

  • Een kantoor waarvan je foto's wilt maken op een toplocatie. Vanaf Rotterdam Centraal is het 3 keer vallen voor je er bent. Oké, het is 2 minuten lopen.

  • Ongekend goede werksfeer. Met versbereide happen, maandelijkse borrels aan onze eigen bar, legendarische Coolblue-feesten, de leukste teamactiviteiten en een informele, speelse afdeling.

  • 25 vakantiedagen. Als je belooft dat je terugkomt.

  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling.

  • Ochtendconcerten van collega's die foute 90's hits zingen.

 

Soliciteren? Klik hier.