Online Marketeer Landing Pages

Online Marketeer Landing Pages

Wat je op verjaardagen zegt dat je doet

"Ik zorg dat de pagina waarop je landt je brengt bij het product dat het beste bij je past"

Wat je écht doet

  • Je richt de navigatie en content van jouw shops in, waarbij je klanten helpt bij het maken van de juiste productkeuze.

  • Je optimaliseert het organisch verkeer door het uitvoeren van zoekwoordanalyses, verbeteren van landingspagina’s en (her)inrichten van de navigatiestructuur.

  • Je stelt hypotheses op voor coolblue-brede experimenten op basis van klantinzichten en voert waar mogelijk A/B-experimenten uit op eigen shops.

  • Je ondersteunt collega’s in het team met kwalitatieve en kwantitatieve klantinzichten: hoe kunnen we met jouw klantkennis het commerciële resultaat vergroten?

Hoe je dat aanpakt

  • Je analyseert het gedrag van bezoekers op jouw shops en kijkt bijvoorbeeld naar sessies, transacties, conversiepercentage en bouncepercentage.

  • Je verplaatst je de hele dag in je klant. Hoe kunnen we hem of haar blij maken? Welke landingspagina’s heeft onze klant nodig en hoe moeten die zijn ingericht?

  • Je geniet van het speuren in klantdata, zowel kwantitatief als kwalitatief.

  • Je bent op de hoogte van de wensen van de klant, en weet precies welke landingspagina’s we moeten maken.

Wat we dit kwartaal hebben aangepakt

  • Navigatiestructuur. 50 frontpages voorzien van visuele ingangen, zodat een bezoeker makkelijker kan navigeren naar het product dat het beste bij hem of haar past

  • SEO. Zoekwoordonderzoeken verbetert door naar 50.000 zoekwoorden te kijken in plaats van 500 zoekwoorden. In evenveel tijd.

  • Analyse. De miljoenen records aan data in een dashboard gegoten, zodat iedere Online Marketeer Landing pages direct kan zien hoe het met hun shops gaat.

Hoe je dag eruit kan zien

Het eerste wat je ‘s ochtends doet, is het conversierapport van je landingspagina’s van vorige week openen. Oké, na het bespreken van je weekend dan. Je bent tevreden: een 6% hogere conversie dan vorige week. Je zoomt in via het Business Intelligence-dashboard: wat deed Camerashop.nl? En de Belgische variant? De resultaten zijn goed, maar je populairste model, de Nikon D3200, verkoop je juist minder. In Google Analytics zie je meteen wat er aan de hand is: hij is een dag uitverkocht geweest. In 5 minuten heb je 3 nieuwe to-do's bedacht: direct met je inkoper om de tafel om de beschikbaarheid te verbeteren, een ander product op de homepage zetten en vragen of de Productredacteur de specificatie “Gebruikssituatie” kan toevoegen om de klant nog beter te helpen.  

Na de lunch loop je even langs bij Mike, de Product Owner van het development team van Landing Pages. Je hebt een goed idee voor een nieuwe indeling van een specifiek pagina voor advies. Na een korte pitch is hij enthousiast. Hij gaat jouw ideeën direct bespreken met zijn IT-team. In het laatste half uur bespreek je nog een idee voor een a/b-test met de Ricardo de Experimentmanager. Je wilt testen of de conversie stijgt als we ‘op voorraad’ vervangen door ‘morgen in huis’. Je kunt haast niet wachten tot de test live staat én je de resultaten kunt gaan bekijken.
 

Team

De beste worden in de markt doe je natuurlijk niet alleen. Je werkt in een van onze productteams. Dit team bestaat naast Landing Page Specialisten uit een Inkoper, een Bijverkoopmanager, een Online Marketeer, een Assortiments Specialist, meerdere Productredacteuren en een Productspecialist. Onder leiding van een Category Manager ben je samen met je team verantwoordelijk voor een aantal Coolblue-shops. We zoeken iemand die de uitdaging aandurft om de markt verder te bestormen.

Wij vragen

  • Je hebt wo-/master- werk- en -denkniveau.

  • Je bent klantgericht en in staat om je goed in te leven in onze klanten en hun (product)behoeften.

  • Je bent analytisch en in staat belangrijke projecten te identificeren, prioriteren en uit te voeren.

  • Je bent enthousiast en toont initiatief om het elke dag een beetje beter te doen.

Wij bieden

  • Een baan bij 1 van de snelst groeiende bedrijven van de Benelux.

  • Geld.

  • Met meer dan 30 trainingen op onze eigen Coolcademy kun je elke dag een beetje beter worden.

  • Korting op alle spullen die we verkopen.

  • Een kantoor waarvan je foto's wilt maken op een toplocatie. Vanaf Rotterdam Centraal is het 3 keer vallen voor je er bent. Oké, het is 2 minuten lopen.

  • Ongekend goede werksfeer. Met versbereide happen, maandelijkse borrels aan onze eigen bar, legendarische Coolblue-feesten, de leukste teamactiviteiten en een informele, speelse afdeling.

  • 25 vakantiedagen. Als je belooft dat je terugkomt.

  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling.

  • Ochtendconcerten van collega's die foute 90's hits zingen.

Solliciteer hier!