Junior Data Analist

Junior Data Analist

Ben jij…

… een ambitieuze starter met een passie voor data? Dan komen we graag met je in contact!

Dit ga je doen…

Als Data Analist maak je deel uit van het Insights team binnen Oxyma. Dit team houdt zich bezig met het vertalen van data naar inzichten. Dit gebeurt o.a. door het toepassen van advanced analytics, het bouwen van performance dashboards en het uitvoeren van predictive modelling. Op basis van deze inzichten adviseert het team de interne en externe opdrachtgevers zodat zij hun marketingactiviteiten verder kunnen optimaliseren.

Voorbeelden waar jij je helemaal in kunt vastbijten zijn:

- bouwen van realtime marketing perfomance dashboards 
- doelgroep selecties op basis van slimme indicatoren
- voorspellen van churn, cross-sell en up-sell

We zijn op zoek naar een Data Analist, met de drive om vanuit databases en verschillende databronnen gegevens samen te voegen, te bewerken en om te zetten in bruikbare inzichten. Je draagt bij aan de meetbaarheid van bestaande en nieuwe campagnes en ondersteunt in het formuleren van functionaliteiten gericht op marketing automation. Daarnaast maak je de effectiviteit van marketinginspanningen zichtbaar door middel van (advanced) analytics, testen en targeting. Kortom; je wordt gedreven door het vertalen van inzichten naar concrete acties en (marketing)toepassingen. Elke dag opnieuw!

Ervaring vinden we voor deze functie minder belangrijk. We maken je in rap tempo toch wel de expert die je graag wil worden. Bij Oxyma werk je samen met hoogopgeleide collega’s en iedere dag word je uitgedaagd om je verder te verdiepen in de data en het uiterste te halen uit jezelf. We bieden je een baan waarin je al je talenten optimaal kunt benutten en voor mooie klanten werkt zoals KLM, Unilever Food Solutions, Ziggo en KPN. Wie kiest daar niet voor?

Wat kenmerkt jou nog meer…

De ideale kandidaat wordt zichtbaar gedreven door het vak, is zeer bevlogen en leergierig. Je bent proactief en oplossingsgericht. Een solide achtergrond in intelligence is een must en kennis van marketingvraagstukken (churn, cross-sell, leadmanagement) een pre. Je bent op zoek naar een creatieve werkomgeving waar je je talenten kunt inzetten, je verder kunt ontwikkelen en dagelijks het verschil kunt maken. Wij hebben het allemaal.  

We hebben nog wel een paar wensen.

Daarnaast heb je:

• een afgeronde master met kwantitatief kader;
• passie voor het analyseren van (big) data, het ontwikkelen van kwantitatieve modellen;
• kennis van of ervaring met relationele databases zoals SQL, Oracle, mySQL;
• kennis van of ervaring met data analyse zoals via R, Python, SPSS, SAS;
• affiniteit met reporting en dashboards zoals Qliksense, Tableau, Power BI;
• sterke communicatieve vaardigheden;
• een goede beheersing in woord en geschrift van het Nederlands en het Engels. 

Wat wij bieden...

Werken bij Oxyma, betekent samenwerken in een informele sfeer met prettige, betrokken collega’s die werken op het snijvlak van (direct) marketing en IT met passie voor hun vak. Waar het optimaal inzetten van je talenten centraal staat en je jezelf kunt zijn. Samen het onmogelijke mogelijk maken voor onze klanten. Samen doelen nastreven, en die ook realiseren. Door een ideale mix van deskundigheid en pragmatiek. Kortom, uitblinken in je vakgebied door ook over de grenzen daarvan heen te kijken!

Enthousiast? Reageer dan nu!

Heb je vragen over de functie of Oxyma? Neem dan contact op met Wendy Maat. 

Soliciteren? Klik hier.