Assortimentsspecialist

Assortimentsspecialist

Soliciteren? Klik hier.

Als Assortimentsspecialist zorg je met het juiste assortiment, Coolblue’s keuze en een slimme bijverkoopstrategie voor de beste oplossing voor de klant.

 

Wat je op verjaardagen vertelt dat je doet

"Ik weet welke laptops we zouden moeten verkopen en ik help je door middel van Coolblue’s keuze ook nog eens makkelijk kiezen. Daarnaast raad ik je ook aan even te kijken naar onze selectie muizen, tassen en software pakketten, zodat je gelijk aan de slag kan met je nieuwe aankoop!"

 

Wat je écht doet

  • Je maakt assortimentsvoorstellen voor jouw producttypes die bijdragen aan de klanttevredenheid en winstgevendheid voor Coolblue.
  • Je bepaalt welke bijverkoopproducten je op welke positie gaat aanbieden, op basis van klantinzichten en data-analyse.
  • Je test continu welke producttypes, producten, prijzen en kortingen het best werken voor de bijverkoopstrategie van jouw producttypes.
  • Je neemt het voortouw in het optimaliseren van de gebruikssituaties en productselectie van Coolblue’s keuze voor jouw producttypes. 

 

Hoe je dat aanpakt

  • Je kent de markt en analyseert interne en externe data om assortimentsverbeteringen door te voeren.

  • Je begrijpt hoe onze klanten hun producten gebruiken. Daardoor weet je als geen ander welke aanvullende producten de klant nodig heeft.

  • Doordat je communicatief sterk bent en goed samenwerkt, weet je zeker dat je plannen ook daadwerkelijk tot uitvoer komen.
  • Je werkt intensief samen met de Inkoper, Filter & Search Specialist, Landing Page Specialist, Online Marketeer en Productredacteuren binnen je team.
  • Je analyseert de resultaten van het assortiment, Coolblue’s keuze en bijverkoop van jouw producttypes en bepaalt actiepunten om de klanttevredenheid en winstgevendheid verder te verhogen. 

 

Hoe je dag eruit kan zien

In de lift neem je samen met een collega het weekend door. Maar eigenlijk wil je het ergens anders over hebben. De cijfers van afgelopen week, daar draait het vandaag allemaal om. Wat zijn de verkoopcijfers van die nieuwe producten? Welke bijverkoopposities waren succesvol en waar valt winst te behalen? Bij binnenkomst groet je iedereen, waarna je meteen in onze BI-tool duikt om de verkoop en cijfers van je team van vorige week te bekijken. Tijdens de wekelijkse teammeeting geef jij je collega's een update van de resultaten en haalt hier zelf een berg actiepunten uit. Een goed begin van de dag is de uitslag van je test op aanbevolen accessoires. Een 10% hogere conversie! Je kan niet wachten om je aanpak en het resultaat te delen met de andere 15 Assortimentsspecialisten. Eerst nog even je nieuwste assortimentsanalyse met je Inkoper bespreken. Je plan is om 10 nieuwe producten aan het assortiment toe te voegen. Naar die producten wordt de laatste weken namelijk steeds meer gezocht. Een paar uur later kom je vol energie en ideeën uit je laatste meeting. Je kijkt op je horloge en ziet dat je moet opschieten. Tijd voor het dagelijkse potje tafelvoetbal met collega's, voor je naar huis gaat. Hopelijk ga je winnen!

 

Team 

De beste worden in de markt doe je natuurlijk niet alleen. Je werkt in één van onze productteams. Je team bestaat uit Productredacteuren, Landing Pages Specialisten, Online Marketeers, Media Consultants en Inkopers. Onder leiding van een Category Manager is dit team verantwoordelijk voor een aantal producttypes waar we marktleider mee willen worden.

 

Wij vragen

  • Je hebt een afgeronde wo-opleiding in de richting van marketing of bedrijfskunde of staat op het punt deze binnen 3 maanden af te ronden. 

  • Je bent een starter met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

  • Je hebt een strategische en commerciële instelling en herkent verkoopkansen.

  • Je weet hoe je effectief samen kan werken met een groot team en hebt geen moeite om het overzicht van je lopende projecten te bewaren.

  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

  • Je bent fulltime beschikbaar en extreem ambitieus.

 

Wij bieden

  • Geld.
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.

  • Een coach die als ervaren Assortimentsspecialist altijd voor je klaar staat om je te helpen groeien. 

  • Met meer dan 30 trainingen in onze eigen Studiefabriek kun je elke dag een beetje beter worden.

  • Korting op alle spullen die we verkopen.

  • Een kantoor waarvan je foto's wilt maken, op een toplocatie. Vanaf Rotterdam Centraal is het 3 keer vallen voor je er bent. Oké, het is 2 minuten lopen.

  • Ongekend goede werksfeer. Met versbereide happen, maandelijkse borrels aan onze eigen bar, legendarische Coolblue-feesten, de leukste teamactiviteiten en een informele, speelse afdeling.

  • 25 vakantiedagen. Als je belooft dat je terugkomt.

  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling.

  • Ochtendconcerten van collega's die foute jaren '90 hits zingen.

 

Soliciteren? Klik hier.