Assortimentsspecialist

Assortimentsspecialist

Wat je op verjaardagen zegt dat je doet

"Ik zorg ervoor dat iedere smartphone het juiste hoesje vindt. Ook die van jou. Ik heb er meteen een paar meegenomen, zodat je kunt kiezen."

 

Wat je écht doet

  • Je zorgt ervoor dat wij altijd een compleet assortiment hebben.

  • Je bepaalt welke bijverkoopproducten je op welke positie gaat aanbieden, op basis van klantinzichten en data-analyse.

  • Je test continu welke producttypes, producten, prijzen en kortingen het best werken voor jouw doelgroep.

  • Je weet welke producttypes we nog niet hebben, maar wel zouden moeten hebben. Je regelt dan meteen dat hier nieuwe shops voor geopend worden.

 

Hoe je dat aanpakt

  • Je zorgt ervoor dat wij altijd een compleet assortiment hebben.

  • Je bepaalt welke bijverkoopproducten je op welke positie gaat aanbieden, op basis van klantinzichten en data-analyse.

  • Je test continu welke producttypes, producten, prijzen en kortingen het best werken voor jouw doelgroep.

  • Je weet welke producttypes we nog niet hebben, maar wel zouden moeten hebben. Je regelt dan meteen dat hier nieuwe shops voor geopend worden.

 

Hoe je dag eruit kan zien

In de lift neem je samen met een collega het weekend door. Maar eigenlijk wil je het ergens anders over hebben. De cijfers van afgelopen week, daar draait het vandaag allemaal om. Wat zijn de verkoopcijfers van die nieuwe producten? Welke cross sell-posities waren succesvol en waar valt winst te behalen? Bij binnenkomst groet je iedereen, waarna je meteen in onze BI-tool duikt om de verkoop en cijfers van vorige week te bekijken. Je geeft je collega's een update van de resultaten en haalt hier zelf een berg actiepunten uit. Een goed begin van de dag is de uitslag van je test op aanbevolen accessoires. Een 10% hogere conversie! Je kan niet wachten om je aanpak en het resultaat te delen met de andere 5 Assortimentsspecialisten in het overleg van vanmiddag. Eerst nog even je nieuwste assortimentsanalyse met je Inkoper bespreken. Je plan is om 10 nieuwe producten aan het assortiment toe te voegen. Naar die producten wordt de laatste weken namelijk steeds meer gezocht. Een paar uur later kom je vol adrenaline uit je laatste meeting. Je kijkt op je horloge en ziet dat je moet opschieten. Tijd voor het dagelijkse potje tafelvoetbal met collega's, voor je naar huis gaat. Hopelijk ga je winnen!

Team

De beste worden in de markt doe je natuurlijk niet alleen. Je werkt in één van onze productteams. Je team bestaat uit onder andere Conversiemanagers, Productredacteuren, Online Marketeers en Inkopers. Onder leiding van een Category Manager is dit team verantwoordelijk voor een aantal Coolblue-shops waar we marktleider mee willen worden.

Wij vragen

  • Je hebt een afgeronde wo-opleiding in de richting van marketing of bedrijfskunde.

  • Je bent een starter met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

  • Je hebt een strategische en commerciële instelling en herkent verkoopkansen.

  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

  • Je bent fulltime beschikbaar en extreem ambitieus.

 

Wij bieden

  • Geld.

  • Met meer dan 30 trainingen op onze eigen Coolcademy kun je elke dag een beetje beter worden.

  • Korting op alle spullen die we verkopen.

  • Een kantoor waarvan je foto's wilt maken, op een toplocatie. Vanaf Rotterdam Centraal is het 3 keer vallen voor je er bent. Oké, het is 2 minuten lopen.

  • Ongekend goede werksfeer. Met versbereide happen, maandelijkse borrels aan onze eigen bar, legendarische Coolblue-feesten, de leukste teamactiviteiten en een informele, speelse afdeling.

  • 25 vakantiedagen. Als je belooft dat je terugkomt.

  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling.

  • Ochtendconcerten van collega's die foute jaren '90 hits zingen.

  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.

Solliciteer hier!